CGTN Is Taken Off the Air in Germany After Being Taken Off the Air in the UK

  • Editor: Ranting

More truth at GtvGnews

Vodafone Germany said on Friday (Feb. 12) that it had also stopped broadcasting CGTN in Germany due to licensing issues after Ofcom revoked the broadcast license of the Chinese Communist Party’s official media Global TV Network (CGTN) in the United Kingdom last week, according to a Feb. 13 report in The Epoch Times.

For European countries that are signatories to the European Convention on Transfrontier Television (ECTT), a television station has the right to broadcast to all other signatory countries as long as it has applied for a broadcasting license in one of them.

Vodafone Germany is a subsidiary of the Vodafone Group, a multinational telecommunications company headquartered in London, which was previously granted the right to broadcast CGTN in Germany through a license applied for in the UK. But after Ofcom revoked its license in the UK, along with the German CGTN programs were taken off the air.

Vodafone Germany said in a statement Friday that it hopes to resume broadcasting because there is no legal license, so it is currently communicating with local authorities in Germany and representatives of CGTN about the license to clarify the current legal situation.

A spokesman for the regulator in the German state of Nordrhein-Westfalen (which has been taken off the air) said CGTN had previously been operating under a British license, but that no longer applies.

It is unclear whether the current situation of CGTN in Germany is due to the UK’s revocation of CGTN’s license or to the UK’s departure from the EU’s single market (where member states of the single market recognize each other’s regulation).

What’s even less clear is whether CGTN will be taken off the air in more European countries if it follows this rule until it gets a new license in one of the countries that signed up for ECTT.

Analysts believe that CGTN may not be able to apply for a German license because, under German law, stations funded primarily by the government budget cannot obtain a domestic broadcast license in Germany.

In retaliation for the UK’s cancellation of its license, the Chinese Communist Party issued a statement in the early hours of the first day of the Lunar New Year, cancelling the BBC’s landing license, this action has been criticized by the UK and US political establishment.

Source: The Epoch Times

+3
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments