ABC Australia shows its true colour by not reporting the Biden’s scandal

biden news not reported by abc

Source of image: Edited using original image from

ABC Australia in its article yesterday asked its readers to be ‘sceptical’ of stories about corruption by Joe Biden and Hunter Biden.

The ABC Australia has been largely silent since the first New York Post story broke on October 14th. The story revealed emails belonging to Hunter Biden, son of former US Vice President Joe Biden, that proves the Biden’s family profiteering from Joe Biden’s public office. One email sent to Hunter Biden was from a top executive who ran Burisma, a Ukrainian energy firm, thanking Hunter Biden for introducing his father.

In its only article on this scandal yesterday, ABC Australia avoided the increasingly amount of solid evidence that has now surfaced, and instead focusing on questioning Rudy Giuliani’s involvement and how the New York Post who first reported the scandal obtained its material.

A story with solid sources

The Hunter Biden story has a very solid source – a computer hardware which was dropped off at a computer repair store in Biden’s home state of Delaware. The store owner made a copy of the hard drive and later gave it to former Mayor Rudy Giuliani’s lawyer, Robert Costello. Rudy Giuliani spoke publicly about how he got the materials on Biden’s hard drive. The store owner’s invoice to Hunter Biden has also gone public.

Rudy Giuliani publicly said he has evidence that hours after the original story broke, Hunter Biden’s lawyer contacted the computer shop owner asking for the hard drive’s return. This effectively confirmed the existence of the hard drive.

A story with corroborators

Subsequent story in the Breitbart News on October 16th revealed further evidence, based on emails provided by Bevan Cooney, a one-time Hunter Biden and Devon Archer business associate. The emails showed that the Biden’s associate helped Chinese businessmen secured meetings with the White House, then occupied by President Barack Obama and Vice President Joe Biden. 

One of the email recipients in the original New York Post story, Tony Bobulinski, ex business partner of Hunter Biden, has come forward and corroborated the story in a statement and later in a live press statement before the second presidential debate.

The hard drive has pictures and videos of child pornography

Since then, more stories came out, including the shocking revealing that besides the 29,000 emails, there are photos and videos in the hard drives that are disturbing. The content in the hard drive include child pornography involving underage girls and videos of Hunter Biden having sex (raped) underaged Chinese girls.

So far there are a number of people have publicly said they have seen these photos and videos:

  1. Chanel Rion, OAN reporter (source)
  2. Rudy Giuliani (source)
  3. Steve Bannon (source)
  4. Former New York Police Department Commissioner Bernard B. Kerik (source)
  5. Chinese whistle-blower, DingGang Wang, said there are multiple videos on Hunter Biden’s laptop showing him raping and torturing underage Chinese girls (source).

The Bidens have not denied those emails

Neither Joe Biden nor any member of his family have publicly denied the emails exposed so far, or threaten legal action against anyone. When asked about those reports, Joe Biden has only attempted to deflect the topic. Hunter Biden has not appeared in public since the story broke.

The absence of denial is very telling and by itself confirmed the authenticity of those email.

Why should Australians fund a biased news outlet like the ABC?

Our own Australian media outlet, Sky News interviewed Steve Bannon on the Biden’s scandal. Why hasn’t the ABC News report on what Steve Bannon told our fellow Australian journalist? Does the ABC News only select stories that fit their desired narratives, and ignore the others?

In the 2019-2020 budget, the ABC received AU$878.6 million from Australian’s taxpayers. It has been principally funded by the Australian taxpayers since its founding in 1929. Why should the Australian taxpayers continue to fund this evidently biased, so called ‘national broadcaster’?

Author: XO酱

Disclaimer: This article only represents the author’s view. Gnews is not responsible for any legal risks.

Inline Feedbacks
View all comments